YoPRO Marathon Sampling

Foto 2023-06-03 15 43 49.jpg
Foto 2023-06-03 15 43 49.jpg

YoPRO Marathon Sampling

0,00 US$

I samarbete med YoPRO, genomförde vi framgångsrikt en minnesvärd samplingkampanj och varumärkesaktivering vid Stockholms Marathon den 3 juni 2023. Enligt oss ett riktigt bra tillfälle med sampling på Marathon. Målet var att öka varumärkessynligheten, engagera löparcommunityn och marknadsföra YoPROs sortiment av proteindrycker. Genom noggrann planering och genomförande skapade BoW en eventyta med hjälp av YoPRO-beachflaggor, tält, stolar, YoPro elmoped, 3D-produkt och en dedikerad personal som delade ut produkter till både maratondeltagare och förbipasserande.

Utmaning: Den främsta utmaningen för oss var att skapa en engagerande varumärkesupplevelse som skulle resonera med målgruppen i den högenergiska atmosfären vid Stockholms Marathon. Målet var inte bara att sampla YoPRO proteindrycker, utan också att lämna ett bestående intryck hos löpare och åskådare.

Strategi och genomförande:

  1. Planering före evenemanget:

    • BoW + YoPRO genomförde research för att förstå Stockholms Marathons målgrupp och preferenser, vilket möjliggjorde skräddarsydd aktivering.

    • En omfattande logistikplan utvecklades, inklusive att erhålla nödvändiga tillstånd, organisera eventytor och koordinera personal och produktlager ink kylning.

  2. Eventinstallation:

    • Ett dedikerat eventsområde etablerades strategiskt för att locka både löpare och åskådare.

    • YoPRO-beachflaggor placerades strategiskt för att väcka uppmärksamhet kring eventytan.

    • Tält, stolar, YoPro moped med mera arrangerades för att skapa en bekväm och inbjudande miljö för engagemang.

  3. Eventpersonal:

    • BoW tillhandahöll en erfaren personal som var kunnig om YoPros produkter och varumärkesvärderingar.

    • Personalen interagerade med löpare och förbipasserande, delade information om YoPros proteindrycker och deras fördelar samtidigt som energinivån var på topp!

  4. Sampling av produkter:

    • YoPRO proteindrycker samplades till maratondeltagare och åskådare.

    • Eventpersonal delade aktivt ut dryckerna och säkerställde att varje interaktion lämnade ett positivt intryck av varumärket.

    • Där det var lämpligt deltog personalen i samtal, tillhandahöll ytterligare produktinformation och uppmuntrade deltagarna att dela sina erfarenheter genom word-of-mouth och sociala medier.

  5. Uppföljning efter evenemanget:

    • BoW tillhandahöll YoPRO en rapport som sammanfattade evenemangets utfall, inklusive antalet distribuerade produkter, engagemang i sociala medier och övergripande feedback från deltagare.

    • Rekommendationer för framtida aktiveringar inkluderades, baserat på insikter som erhållits från evenemanget.

En riktigt klockren målgruppsaktivering och vi ser fram emot att få jobba mer med YoPRO på framtida event.

Antal:
Lägg i kundvagnen